אוקיינוס אדום אוקיינוס כחול

על הסדנא המשתתפים בסדנא מגלמים סוכני חברה, המובילים סחורות ללקוחות בנמלים שונים. כל סוכן נמדד על פי רמת השירות והמוצרים שהוא מספק ללקוחות. המשימה נערכת במספר סבבים, כאשר בכל סבב נוספים אילוצים שונים המאתגרים את המשתתפים

קהל היעד מנהלים בחברות וארגונים

מטרות הביטוי "אוקיינוס אדום" מתייחס לשוק תחרותי המוצף בספקים ולקוחות רבים ה"טורפים" זה את זה. השאיפה של הארגונים היא ליצור אוקיינוס כחול – שוק רגוע ורווחי בו לארגון יש יתרון יחסי מובהק שמאפשר לו להיות הספק המוביל בתחומו. בסדנא המשתתפים נמדדים במידת יכולתם ליצור את אותו בידול ולהתבלט על פני המתחרים. המנהלים לומדים כיצד לוותר על אינטרסים אישיים לטובת מטרות ארגוניות ותפעוליות ולשפר את יעילות תפקודם

למה כדאי הסדנא מלאה באקשן ואתגרים מעוררי אדרנלין, המלמדים את המשתתפים כיצד להתבלט בים של מתחרים. מספר פעמים במהלך המשחק מתבצע עיבוד לשיקוף תפקודם של המשתתפים, המחדד תובנות, מציף קשיים ובעיות